söndag 12 juni 2016

Den blomstertid...

I måndags kom Stina hem till mig. Växtfärgning stod på programmet! 




Min rabatt är full av Daggkåpa. Vi plockade 1,7 kg och  resultatet blev 1,5hg garn i olika nyanser. 
Härligt väder och väldigt roligt ! Kan göras fler gånger. 


En Student har blivit firad , jag gjorde min traditionella Korg av lönnlöv med trädgårdens blommor , alltid lika rolig att ge bort. 
Sist kommer mina halvantar av Sidsel Höivik ur boken Vakker Strikk. Valde lite disiga lila/ blå färger. 



Garn : Karisma
Stickor :3mm






4 kommentarer:

englundskan sa...

Kul. Här ska också växtfärgas, Maken har en gammal bil stående på gården, den har stått så länge att det har börjat växa lav på den. Dottern tror att det är stenlav och nu har vi skrapat av laven och i sommar ska det färgas.

Borgmästaren sa...

Låter roligt och vilken underbart stilig lönnlövskorg. Jag har äntligen kommit till skott och gjort en spikbandsljuskrona efter din modell! Tack för inspirationen!

Helga sa...

Vilka snygga vantar!

Daisy Debs sa...

I 💜 your gloves !