lördag 9 augusti 2008

Grönt är skönt

Alla har vi våra små hjärnspöken. I mitt fall har det varit att ta det stora steget och prova på att sticka flätor. Mönster har införskaffats för länge sedan och glada tillrop från mina stickvänner har mottagits tacksamt (när frågan kommit på tal på våra stickträffar) men ändå har det känts oerhört komplicerat. Igår så hände det: jag vågade prova ... oooooooohh!
Det var ju inte så fasansfullt som jag trodde. Riktigt kul ...Nybörjarmönstret är halvvantar från den här boken.

Garnet är egethändigt färgat här under några mycket trevliga dagar i Maj. Jag hoppas på att färga mer så småningom.Min snälla och omtänksamma vän Åsa . Hon har försett mig med både kemikalier och gryta.Tack !

Fundering: Kommer jag att hinna klippa gräset innan regnet kommer?



2 kommentarer:

Marika sa...

nns det halvvantar i den boken? Där ser man vad jag missar, fast det är en bok jag gillar och tittar en hel del i.

Marika sa...

Finns, skulle det vara så klart!