torsdag 20 augusti 2009

Augusti



Åkrarna är gyllengula och frasar i vinden av mognad. Bonden jobbar vardag som helgdag det är bråda tider. Vinbärsbuskarna är överfulla med mogna bär. Jag kokar saft och proppar barnen fulla av färska nyttiga bär.
Skogspromenaden bjöd oss på skogens guld. Då blir det ljuvlig kvällsmacka.
Kräftorna lyser vackert röda mot det vita fatet.Västerbottenpajen triggar smaklökarna i munnen att leverera en angenäm smakupplevelse.


Spinnrocken snurrar lagom fort och ur den fluffiga ullen tvinnas ett blankt och härligt garn fram . Medan jag trampar på pedalen i en rytm som ger ett meditativt lugn funderar jag på vad jag ska göra med det.Jag är nöjd .
Dagens fundering: Jag tycker om Augusti!

3 kommentarer:

Liisa sa...

Fint! Augusti är härligt! Är det Lambi du spunnit?

syster A sa...

Jag gillar också augusti och september! Härliga bilder.

Kram Andrea

Åsa i Skuttunge sa...

Så skönt det låter!