söndag 3 oktober 2010

Det bullas upp för höststickning!




Böckerna har kommit! Vilken härlig känsla att få bläddra i dom och bara njuta. Jag Älskar de gamla bilderna från förr. Kolla in tjejerna runt bordet! gardinerna ,tapeten, spegeln ,byrån ... man kan titta länge. Boken är verkligen jättefin och inspirerande .Tankarna satte genast igång. Hur det skulle se ut om man ?.......
Det är inte tvåändstickade vantar men jag ligger i startgroparna för att testa att sticka en kiltumme Woohooo! Det är inte helt enkelt när man har randigt faktiskt. Få se hur det blir , annars så får jag väl fråga mina vänner på stickcafe´t :-) Där finns kunskap och erfarenhet.
Isagers bok har jag knappt hunnit och titta i ännu , den får vänta lite.

En mamma har sett mig sticka på matcherna på Innebandyn . Hon ville ha en mössa.
Garn: Fabel ( dubbelt )
Stickor :5 mm
Mönster : Waffle Hat
Ett enkelt och trevligt basmönster till en mössa tycker jag.

Inga kommentarer: