söndag 23 oktober 2011

På stickfronten intet nytt...





...eller kanske lite då. Har nu kommit en bit på väg på min brors tröja och sitter och funderar över vart och hur jag ska sticka in hans initialer. Det lutar åt att jag placerar dom på en ärm , lite lagom diskret.På stickcafét i måndags övertygande Liisa mig att det inte var så krångligt med patentstickning.Så nu gör vi "sammalika" Har nu hittat litet "lockigt" garn (samma färg dessutom, det var ju inte meningen ) efter nåt som inte blev så bra, och har nu börjat sticka en sån där sjalkrage som man bara "snor" runt halsen. Ilsefin bjuder på en en jättebra beskrivning på sin blogg.


2 kommentarer:

Liisa sa...

Din färg! Det ser ut som att du fått in snitsen på både uppläggningen och patentstickningen :)

Virre sa...

Länkade mig vidare och konstaterade att jag nu har ännu ett projekt på "att göra listan".. Som det kan bli?? Angenäma problem! =)

Ha en go kväll!

/Veronica