fredag 23 mars 2012

Min lediga dag

 
 Idag har jag en ledig dag och solen bara öser ned och det finns hopp om livet !Jag har varit  i min favvo-knapp-tyg-affär här i Uppsala. Där hittade jag dessa fina sydda knappar( tyvärr bara två kvar) och så ett makalöst vackert plisserat sidenband.Har ingen aning vad jag ska ha det till . Det får ligga till sig i min låda med band.På tal om knappar så lånade jag fina böcker på vårt sjukhusbibliotek. Hittade  en sida om  hur man kan sy  nästan identiska knappar som dom  jag hittade i affären  , tänkte prova det idag. Min första snödroppe har kommit upp och ska man dricka lite kaffe i solen så kräver detta en kaka  tycker jag :)Då får man väl baka några då . Mmmm doftar gott i hela huset. Ha en härlig helg !

3 kommentarer:

Anna sa...

Vilken affär är det??

Blenda sa...

Haha, du är ju grym, hur 17 kunde du komma ihåg min bilbild från i somras! :-) Men du har så klart rätt! Jag kände att jag behövde ha lite färg och himmel och sol och sommar, så den passade bra nu! Och snart är vi där, det kände jag tydligt idag på cykelturen ner till stan!!!

Dina kakor ser jättegoda ut, och din dag verkar ha varit toppen! Själv gick jag hem tidigt från jobbet, och hann sitta någon timme eller så i solen innan det var dags att cykla ner på stan och träffa ett gäng vänner på after work! Så jag håller med, det finns verligen hopp om livet!

Ha en bra helg/Blenda

Sunna sa...

verkar vara en perfekt ledig dag