torsdag 12 april 2012

En vit "Poetrymössa"





En av mina favoritböcker är "Dikt i maskor " av Solveig Hisdal. Mössan finns med i denna bok och jag har stickat den en gång förut i svart garn. Den fick min syster. Blev nyfiken på hur den skulle se ut i naturvitt. Tyvärr så har jag ingen fin sammetsrosett att sy dit. Jag får nog satsa på Mattsons Band i Stockholm om jag ska få tag på det band jag söker.Här i Uppsala var det skralt på den fronten......Det får bli en virkad ros i vårgrönt tills vidare.
 Stickor 3 mm , Virknål Boye nr 2 ( motsvarar 2,5 )
 Garn : Okänt tretrådigt ullgarn från syfestival 22 maskor / 10 cm

3 kommentarer:

Annika sa...

Jättefin mössa, den passar dig perfekt! Och den gröna rosen tycker jag att du ska behålla.

Löpmaskan sa...

Vilken fin! Och jag som är lycklig ägare av "Dikt i maskor" - jag har inte ens tänkt på att det fina mössmönstret finns med där. Tack för tipset!

Ylva sa...

Milda Tilda vilken söt mössa!