onsdag 28 november 2012

Ljuset i mörkret

 Det vackert upplysta huset Munken 
Näckros och spöken i Fyrisån 

Gustavianum och kärlekslås vid St Olofsbron

Vi har ljusfestival i Uppsala, vilket innebär att uppsalabon kan gå en promenad i staden och titta på olika ljusinstallationer både här och där.Tyvärr var det inget roligt väder spöregn och blåst  när vi gick vår promenad men det var en ganska häftig upplevelse i alla fall. Dessutom smakade maten riktigt gott på tapasbaren  som heter "Tilltugg" 
Ett annat ljus i mörkret är att jag vunnit denna fina bok !!! Hos pysselfarmor  lyste fru Fortuna sitt ljus på mig och boken blev min .Här ska kokas kola ! Läs om dessa härliga pärlor här 

5 kommentarer:

Zoo keeper sa...

Pärlornas kolor är underbara, fast jag kokar min smet lite längre än vad Pärlans gör, för jag vill ha dem lite segare.
Vårt "ljusspel" är helt fantastiskt, det lättar upp höstmörkret på ett alldeles speciellt sätt! :-))

Pysselfarmor sa...

Å så vackert ljusspel. Någon gång ska jag komma ihåg att åka till Uppsala och titta på det.

Vad bra att boken kommit fram! Har du hittat någon frisyr :-))

Unknown sa...

Hittade din blogg med sitt underbara namn. Själv är jag en dammsamlare.blogg.se som försöker lära mig hur bloggvärden fungerar o så småningom kanske jag hittar rätt. Vem vet? Glad Advent o tack för titten.

med nål och tråd sa...

Åh så fint! Jag pluggade i Uppsala, och jag kommer ihåg ett fint ljusspel som var bakom Kvarnen, himla mysigt

Anonym sa...

Uppsala = fint. Speciellt om man stavar med ett "p"... Min farmor och farfar bodde där när jag var liten och vi stod ofta och tittade ut mot järnvägsspåret och räknade vagnar på tågen alternativt spanade efter tomten...