söndag 18 augusti 2013

Näe, sommarlovet varar inte forever :(

Vi har två tonårsdöttrar hemma som har lite "ågren".Imorgon så börjas det!,  höstterminen alltså. Jag fick mig ett gott skratt imorse när jag läste Berglins i UNT. Igenkänningsfaktorn var stor ;)

På stickfronten har det inte hänt så mycket , jag stickar på min kofta "Suger" av Marianne Isager och det tar mycket längre tid i verkligheten än vad det tar i min tankevärld ......blev lite enahanda så jag var tvungen att göra nåt annat en stund.

 Så jag hittade dessa muddar i högen av ofärdiga projekt Jag bara började att brodera och så växte formen fram av sig själv.Muddarna är stickade i Järbo´s entrådiga yllegarn. Garnet är grått i grunden och sedan växtfärgat med björklöv.Stickor 2,5.

                                
En kompis på jobbet ska ha en bebis i oktober. Jag har börjat på en liten kofta i mjukaste Baby Merino (Drops)
Nu kommer det ta ännu längre tid att bli klar med koftan .......

2 kommentarer:

Blenda sa...

Haha, idag har vi hela dagen hört stånkanden och stönande från vår yngsta dotter som börjar 3:e året på gymnasiet imorgon! "Sommarlovet borde vara minst en månad till!"

Så fina muddarna är!

Känner igen det där att man stickar mycket fortare i huvudet än i verkligheten! :-)

Ha det gott!/Blenda

Pysselfarmor sa...

Tur att jag inte har några tonåringar längre ;-)

Jättefina muddar och vad skönt att det tar längre tid med koftan nu...kanske....