tisdag 27 augusti 2013

Västergötland

I helgen var vi hem till min Mor o Far i Skövde. Lördagen blev en utflyktsdag till Kinnekullegården. Där intog vi en helgbuffé med mycket gott men godast var nog Kantarellsoppan!!En liten bit därifrån vid foten av Kinnekulle ligger en hantverksby som vi besökte. Där köpte jag detta vykort med mönsterformer tagna från gamla västgötasömsdukar. Detta måste jag ju prova att brodera , ska bara fundera  på vad som ska broderas .....
 Det fanns många duktiga hantverkare,En keramiker hade gjort små personliga broscher.Förälskade mig i denna lilla pippi. Den fick följa med hem. Jag gillade det faktum att även asken var handgjord:)
Nu är lilla koftan klar till bebisen. Glada knappar från Yll o Tyll . Ett snabbt och trevligt litet projekt. 
Garn : Drops Baby Merino.
Stickor : 3 mm
  Tack Barbro för att du visade mig och rätade ut lite frågetecken kring I-Cord-tekniken på förra stickcafét.
Ps.Jag hade tagit jättefina bilder från hela utflyktsdagen, men av någon outgrundlig anledning försvann ALLA bilder när jag skulle föra över dessa till datorn. Har för stunden mycket svårt att "tugga" i mig detta D.s

3 kommentarer:

InGa sa...

Flott gammelt mönster.
Det finnes jo mange ting å brodere dette på.... :-)
Du som har strikket så mange fin jakker, kan du tipse om et bra mönster på cardigan, strikket ovenfra og ned?

Pysselfarmor sa...

Väldigt vackert vykort och det ska bli spännande att se vad du broderar mönstret på. Så vacker liten kofta med söta knappar!

Anna sa...

Jättefint med de olikfärgade knapparna!