torsdag 5 december 2013

Jag vet inte heller vad det ska bli

Som om man inte hade nåt för sig den här tiden på året fann jag mig själv sluta upp till den skara stickerskor som Adventskalenderstickar. ( Hur tänkte jag då ? )
Men nu går det ju inte att sluta och roligt är det.Som alla andra har jag ingen aning om vad det ska bli ...
Det är EvaL8 som förser oss med detta julpyssel,och fram till nu har vi fått göra dubbelstickning , flätstickning och lettisk fläta.


Det har varit ett ofrivilligt glapp här i bloggandet men det har sina förklaringar . Magsjuka  är en ( jösses vad klen man blir ! ) Jobbet en är en annan. På tal om jobbet, jag har varit och fått förtjänsttecken som det så vackert heter för mina 25 år på Akademiska Sjukhuset .Känslan är lite -"vad var det som hände ? " men det känns ändå lite högtidligt på nåt sätt.På diplomet står det  "För långvarig , gagnerik gärning"

jo jo.....:-) 

1 kommentar:

Blenda sa...

Grattis till diplomat! Det där med att tiden rusar, det känner jag igen jag också...

Stackare för magsjuka! Vidrigt är vad det är! (Hoppas du inte är som jag, som svimmar när jag spyr - himla obehagligt och faktiskt ganska farligt!)

Annars är det ju en rätt härlig tid nu, älskar tiden av förväntan, och alla kalas! (I min familj fyller nästan alla år i December, eller januari)

Ha det gott! /Blenda