lördag 11 januari 2014

Åååhhh! jag blir så trött

 jag blir så trött på mig själv . Igår kväll skulle jag snabbt nysta upp andra härvan av mitt fina raggsocksgarn. Jag var lite slarvig och kolla vad som hände .........Efter en del fula ord som inte ska nämnas här så fick jag till ett nystan och idag har jag stickat klart sockarna.
Tå-och -up socka med dessa två länkar som hjälp : Judy`s magic Cast on och Short Row Heel 
Extra långa skaft 
Stickor 3,5 mm Garn: från Yllo Tyll från  något lokalt spinneri som jag inte minns namnet på .Riktigt nöjd , nu när faktiskt vinter kom till Uppland , idag singlar stora tussiga flingor ner där ute.

1 kommentar:

Blenda sa...

Gaahh, tror jag hade lämnat garnet och allt och bara gått därifrån! :-) Jag tror faktiskt att stickningen har lärt mig tålamod dock...

Fina sockarna blev! Jag har ju stickat sockar på jullovet, och jag tror att ända från första paret så var det meningen att de skulle vara till mig - men det var någon annan som fick samtliga par! Så jag sitter fortfarande här och har kalla tår... Hm, får väl ta tag i det igen, så fort jag hittar något bra garn!

Här är det fortfarande vårväder! Rätt skönt faktiskt, men jag inbillar mig inget, jag vet allt att det blir vinter på riktigt innan jag hinner blinka! (Och stavas "inbilar" med ett eller två L??? Ser inte klokt ut nåt ut'avet...)

Ha det gott! /Blenda