lördag 8 november 2014

Nya vantar






Mönster ur Vantboken Solveigs vantar :Korpela
Den här boken har fått lite kritik bl.a. för att den lämnar ute mycket i  mönstren , men jag tycker om detta för det ger rum för egna tolkningar och idéer.
Stickor: 2,75 mm
Garn : Rauma finull (blå) och 2 tr ullgarn av okänt märke (vit) restgarn  Drops Karisma (orange)
Ändrade lite genom att göra en manschett med flätor och kiltumme.( Kiltumme passar min hand bäst )och att det fina mönstret är på båda sidor av vanten
Vantarna fick  även en berlock som en fin detalj.

8 kommentarer:

Iréne JB sa...

Jättefina!

Löpmaskan sa...

O så snygga de blev! Jag har lånat hem vantboken från bibblan och hittade både Korpela och flera andra mönster som jag vill använda framöver. Tack för tipset!

Anna sa...

De blev riktigt fina!

Unknown sa...

Fina de blev. Coolt mönstwr

Annika sa...

Å så fina!

Åsa i Skuttunge sa...

Du borde ha en gilla knapp på din blogg...;-) Kram Åsa

Pysselfarmor sa...

gosh himlens höjd så vackra...jo den boken har jag men attans när ska jag hinna sticka mönstren ur den.....
:-)))))

blir när jag är pensionär ha ha ha!!

Unknown sa...

Hej! Dina vantar är verkligen jättefina! Jag undrar hur du gjorde de röd/vita "flätorna"? // Hälsningar Susanne