söndag 25 januari 2015

Passa på ...

Ja , nu när snön ligger kvar så passade vi på att " kasa "runt på skidor i bygden. Tvärs över bondens åkrar. Vi hade  dock tur för det var spårat på det gamla vanliga stället så lite spår fick vi. Fika i skogen och rosiga kinder vid hemkomst härligt ! 


Nu tror jag att jag har räknat klart på tröjan  ... (Inte min starka sida får jag erkänna) det kommer nog bli lite på känn i alla fall , för det stämmer aldrig:( 


En lettisk fläta har det blivit och sedan tänkte jag enkla hjärtan på oket, till att börja med i alla fall ...


5 kommentarer:

Liisa sa...

Fin början! Det är så snyggt med gult och grått!

Iréne JB sa...

Jag har också passat på att kasa runt lite på längdskidorna idag. Inte de bästa och ibland väldigt dåligt med snö, men skönt. På em fick det bli några åk utför också i hemmabacken.
Gul och grå tröja kommer bli finfint.

Blenda sa...

Åh, jag minns känslan, av härligt glid, gärna gnistrande sol på snön, och framför allt, fika med varm choklad, så varm att man alltid, undantagslös, brände tungan! Det hörde liksom till! Härligt!

Blenda sa...

Åh, jag minns känslan, av härligt glid, gärna gnistrande sol på snön, och framför allt, fika med varm choklad, så varm att man alltid, undantagslös, brände tungan! Det hörde liksom till! Härligt!

Pysselfarmor sa...

Jag väntar med skidorna tills vi är på gården i norr...då blir det rosiga kinder varje dag ;-)

å så fin denna tröja kommer att bli - jag anar!

Jiddrans synd detta med kursen. Det måste ha sagt pang när alla anmälde sig! Nästa gång mailar jag dig först!