lördag 2 maj 2015

Alsta Trädgårdar

En bit från där jag bor finns Alsta Trädgårdar , en gammal handelsträdgård som har överlevt pga att man har ett fik med hembakat , lite försäljning  och ibland anordnas konstutställningar. Ett klart trevligt utflyktsmål. Idag var det invigning av en utställning om fåglar och insekter , det fanns holkar , konst i form av snidade fåglar , målade fåglar och trådslöjd i form av insekter. 
Go'fika  o mysig miljö ! Kom hem med handgjorda tvålar och ett gott humör 
Hemma igen fortsätter jag på min Semele nr 3 .Oops! Nu stickar jag i ett härligt handfärgat garn av okänt märke. Min Icarus med pärlorna är klar har dock inte fotat den ännu. 
 

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Ja där är det fantastiskt och jag har ju varit där på ett stickevent. Tyvärr så var återbrukseventet för några år sedan på fel tid för mig - befann mig på gården i norr. En underbar utflyktsplats!