lördag 30 maj 2015

Man kastar sig raskt in i ett nytt projekt ...



Har redan börjat med en ny kofta / jacka. Nu använder jag mig av en modell som jag stickat två gånger förut. Här och Här . Mönstert är DROPS Short  jacket 116-9  och båda använder jag flitigt! 
Men jag tänkte ta en fin bord från Kofteboken , där finns så många att  det är svårt att välja...


..Men mitt öga fångades av koftan som kallas Sommerlett . Tänkte använda mig av växtfärgade garner som blev till för några år sedan när jag gick en kurs nere vid Wiik slott. Nästan  ett stenkast härifrån. där jag bor . Det här blir inte lätt..!  men vansinnigt roligt att planera färgerna.


Det här är livet!  sitta inne och fundera och planera . Sticka några maskor, höra hur regnet smattrar på rutan, ta en klunk kaffe  och blicka ut i en nästan bedövande grönska av alla gröna nyanser du kan tänka dig. Det är kanske därför min kofta blir mer eller mindre grön :-) 


1 kommentar:

Maria sa...

Nu börjar det klia i mina stickar fingrar. Du inspirerar och gör så många fina saker. Själv kanske jag inte får till lika många på samma tid men frågan är om jag skulle kunna hitta på något litet till mogonens jobbarnatt? Ha det fint!