fredag 8 maj 2015

With a little help from my friends



Det går så sakteliga framåt med min kofta Siri. Koftan påbörjades i början av mars. Det gick ganska så fort i början men nu har det stått still ett tag , anledningen är att jag blev inte alls nöjd med resåren längst ned. Enligt mönstret ska det vara en ganska kort resår på ca 2,5 -3 cm vriden resår ( jag gillar vriden resår)  men det funkar inte i det här alldeles för tunna garnet. Det blir bara fula hål och någon vriden snygg maska går knappt att urskilja. Stickade resåren två gånger och bytte stickor till tunnare men det hjälpte inte , det blev inte snyggare för det...suck . Men då var det lägligt att för några veckor sedan så var jag ju på ett litet stickläger i Vrigstad. Där  bland alla underbara stickkompisar fanns det idéer och lösningar.  


Det fick bli en kant med  moss-stickning. Nu har jag prövat detta och jag tror att det kommer att funka. Det kommer bli en helt annorlunda Siri men jag tror att jag kommer att bli nöjd.  

1 kommentar:

Blenda sa...

Gud så fin din Icarus är! Helt ljuvlig!

Siri är jättefin, gillar oket jättemycket. Och mosstickning är ju fint, så det kommer säkert bli kanon.

Nu ska jag nog beställa lite garn från garnstudio.se tror jag, ska hjälpa min dotter med en bröllopspresent! Får se hur det slutar!