fredag 23 oktober 2015

Slöjd + hemma = Hem(ma)slöjd

När jag var på Fair Isle kursen i förra veckan så fick jag syn på väldigt fina armband som bars av en kursdeltagare. --Sådana vill jag också ha ! tänkte jag och hörde mig för hur hon gjort.

                

Elkabel , vävda band och ett magnetlås från Panduro. -check! 

               

Man syr fast bandet runt kabeln. Mäter hur långt armband man vill ha . Limmar fast magnetlåset med superlim 
Tadaaa!

               

Mitt lås var 5 mm så jag hittade en datakabel i garaget som funkade när man sytt på bandet. 

                            


                                                                     Nöjd!!!


3 kommentarer:

Virresstickning sa...

Så fina armband!!
Vad snällt att du visat hur du gjort, tack.

Liisa sa...

Snyggt och fiffigt!

emma sa...

Snyyyyygt!!