onsdag 14 oktober 2015

Vardagslyx= kurs med Mary Jane Mucklestone

Idag har jag varit på kurs i Hemslöjdens lokaler ( vilket bara det är en "treat")
Fresh Fair Isle hette kursen och skulle ge oss en liten glimt i konsten att välja färg efter önskad effekt.
Flitens lampa lös medan vi lyssnade till all den erfarenhet , kunskap och handfasta tips som Mary Jane M gav oss.



Vi  stickade pulsvärmare i alla tänkbara färgkombos! Notera att vi  alla  har använt samma traditionella mönster, men med olika färger ser de så olika ut



Två kursledare på samma bild !  Carina ( till höger ) var kursledare i Broderi på Sätergläntan för ganska många år sedan.Våra vägar har mötts lite nu och då när vi varit på samma kurser .
Här står Mary Jane och signerar en bok. 



det var roligt och intressant  att lyssna på alla funderingar kring lyckade och för den delen även mindre lyckade färgval . 


Så här blev min pulsvärmare .Jag hade bestämt mig att gå utanför min "comfort zone " vad gällde färger vilket var  svårt , Dessutom är man inte så hemma på det där med vad de olika färgerna har för värde( value) gentemot varandra.


Det här är Stinas fina variant. Kolla in vad olika nyanser samma gula garn får beroende på vilka andra färger som finns runt om.

En härlig inspirerande dag !







1 kommentar:

Anna sa...

Låter som en härlig dag!