söndag 28 februari 2016

Marbosöm eller Västgötasöm


Ett nytt armband har fått se dagens ljus. Trots mina känslor för Dalarna så är jag ju också Västgöte ! Detta är en ödmjuk tolkning av Västgötasöm eller Marbosöm som det mer korrekt kallas. Denna typ av söm har stora likheter med Hallandssöm men jag läste någonstans att Marbosöm hade starkare nyanser av blått o rött och lite mer "utflippat" i formspråket ( passar mig utmärkt ) . 




Man broderade på vitt linne med bomullsgarn som köptes av Knallarna som kom och sålde. Jag har broderat med DMCgarn på vadmal.





4 kommentarer:

Iréne JB sa...

Riktigt snyggt!

med nål och tråd sa...

Jättefint! Tänk så mycket roligare det är i klara färger än de urblekta, det pastelliga passar nog inte riktigt mig.

Liisa sa...

Ja det är ju bara så snyggt så man dör lite

Annika sa...

Fantastiskt fint!