måndag 22 september 2008

Ett uppdrag

Jag har ett uppdrag från mitt jobb. Sedan ca 15år tillbaka har vi alltid sytt filtar till de arbetskamrater som får sitt första barn. Det är en trevlig och rolig tradition där varje filt blir väldigt personlig. Vi stickar eller virkar en ruta 15x15 cm och syr ihop dessa rutor till en filt. Det är efter det som min uppgift kommer in. Jag syr dit en baksida av flanell och lägger dit ett lager med vadd så filten blir gosig och mjuk.
Jag har inte sytt ihop alla filtar men det har blivit några sedan jag började för ca 5 år sedan :-)



Överraskningen visade sig vara en teaterföreställning i Stockholm med Cecilia Frode "En stjärt på himlen" på vasateatern
Mycket tänkvärt , en berg o dalbana i filosofiska funderingar nattsvarta komentarer uppblandat med komiska företeelser.

3 kommentarer:

Jefa sa...

Tänk va mamma kommer att bli glad när hon kan se två av sina ihopknåpade lappar på "nätet" (jag hade stickhjälp...)och förstår varför hon har stickat tre rutor á 15x15!!
//Jennie

Tina sa...

Jag har tänkt skaffa biljetter till en stjärt på himlen (bara namnet....) Skulle du rekommendera den?

Jättefin filt! Synd att man inte jobbade hos er för snart 2 år sen! :)

Åsa i Skuttunge sa...

Det var ju kul att man fick se ett av era omtalade alster. Vackert måste man ju säga!!