lördag 27 september 2008

Silversmide

Idag har dagen handlat mycket om silver. Idag är dag nummer 2 av en 2,5 dagars helgkurs i silversmide. Igår hade vi en teoretisk genomgång av olika verktyg och tekniker och idag skulle vi skrida tillverket med att skapa våra egna silverföremål. Jag hade en ide´om att göra ett spänne till min spedetröja som jag håller på med ( fortfarande !) Men den idén övergick till ett mer universalt spänne som man kan ha till sjalar eller koftor. Det är ganska kul med processen från idé till vad det egentligen blir. Hur som helst blev det så här. Man kan säga att jag är halvvägs för imorgon är det fila och putsa som gäller och vad jag förstår så tar det mycket längre tid än man tror.....
Återkommer med slutresultat.

2 kommentarer:

Jefa sa...

Jag tycker att det ser mycket bra ut även på bild... Jag har några nya idéer som jag tänkte prova i morgon när jag filat om ringen såklart!!
//Jennie

Eva i Halmstad sa...

så vackert spänne/smycke.
Eva.