måndag 15 september 2008

Vargar och prinsar

Vad tiden går fort ibland ! Helt plötligt så har det rasslat iväg 11 dagar sedan jag var här inne senast. Men jag har haft kärt besvär på annat håll. Min yngsta dotter har blivit tvåsiffrig dvs fyllde 10 år i helgen vilket medförde kalas och lånväga besök av mormor och morfar. Mat och kalas blandat med madrasser, kuddar och tillfälliga lösningar på sovplatser. Dottern fick bla. en väldigt tuff T-shirt från moster nere i Göteborg. Tack !! Det är så härligt med "girl power" ibland. Det finns nog en och annan varg som behöver sättas på plats där ute.......


Dagen efter åkte vi på utflykt. Då hittade jag en prins. Nu står han på min farstubro och jag blir så glad varje gång jag ser honom!
Han fick en given plats i mitt gjutna blad.........


En och annan maska har det blivit också som tex de här muddarna

Och de här virkade muddarna från Maria Gullbergs bok "Virkade muddar". (En för övrigt mycket härlig bok ) Planen är att dessa ska prydas med kavelfrans.
Ett annat projekt är de här "torgvantarna". Det är eget spunnet garn från alpackamamman "Buttercup" som kardades under trevliga omständigheter i somras och som blev ett ganska mjukt garn. Provade för förtsta gången på att kedjetvinna så att det blev tretrådigt och blev rätt nöjd med resultatet. Som dekoration har jag gjort i-snoddar av shetlandsgarn som A-K tipsade om här

Det är nog något som jag ska jobba vidare med ........man kan göra många kul saker med den tekniken!

Inga kommentarer: