måndag 6 oktober 2008

Swisch , swosch !

Helt plötsligt har det gått en hel vecka .... ?????? Vad var det som
hände ? När man blickar bakåt så var det en händelserik vecka på
jobbet som slutade på fredagen i ett crescendo. Helgens planer på ett marknadsbesök regnade nästan bokstavligen bort. Vad jag förstår så regnade det i stora delar av vårt avlånga land i helgen. ( Vilken tur att jag hann att röja i min sk. "trädgårdsbod" dagen innan regnet i alla fall ) Jag städade bort alla vissna krukor med sina gula blad och små huttrande modiga blommor som trotsar allt...! och startar om med nya knoppar trots minus på natten !!! beundransvärt eller hur? , ibland önskar jag att jag kunde vara lika kaxig......
Min "Icarus"sjal växer jag är mycker nöjd med hur randningen blir för det blir inga tvära ränder utan lite "disiga" övergångar. Enda bekymret nu är om garnet räcker till hela spetsmönstret. Det får väl visa sig annars så får man väl hitta på nå´t nytt.
Måste bara berätta en kul sak. Äldsta dottern stickar vantar i skolan på slöjden fast på "engelskt"vis , ja ni vet det ser ju så roligt ut i enkelska fimer när de sitter och stickar. Varför ? Jo hon är vänsterhänt och bara gjorde så som hon tyckte kändes bra.
Kul tyckte jag, att tekniken bara fanns där när man inte har några "regler"att följa .

Min fundering : varför sparar man (jag )så många plastinnerkrukor så att man kan plantera blommor och frön till en hel handelsträdgård nästa vår ?

3 kommentarer:

Åsa i Skuttunge sa...

Det är fullkomligt normalt - det gör jag ocxå...slängde en hel sopsäck med krukor i återvinningen i våras....
Kul med dotterns "innovationer"

Knit-Marie sa...

Vilka underbara färgtoner!

annas alster sa...

Hej! Tack så mycket, jag är väldigt glad över att vara fru. Och mannen är glad över att vara man. Alla är nöjda!

Du verkar behärska många olika hantverk. Roligt att se din sjalnål, på den blå härliga sjalen.
Man får så mycket inspiration, det bara spritter i mig...