söndag 30 november 2008

"Gråmysigt"

Detta uttryck hörde jag en morgon av en entusiastisk meteorolog på radion. I mina bästa stunder kan jag kanske gå med på att det är "gråmysigt" ute. Och av en händelse så har det varit en sådan dag idag . Det har varit lite pyssel och pling mest hela dagen. Ni kanske kommer ihåg Herr Grodkungen som kom hem till mig i början av hösten. Idag fick han en mössa och haslduk. Det måste han ha när han ska stå på farstubron i vinter tänkte jag. Nu fattas det bara lite granris som han ska få sitta på.

Annars började jag dagen med att baka lite saffransbullar , det känner jag att det tillhör första advent. Det både doftar och smakar gott! Idag hade vi även premiär för julmusiken dvs nu är det fritt fram och frossa i alla versoner av "stilla natt" och "Santa Claus is coming to town"



Hoppas att ni alla har haft en trevlig 1:a Advent ochkommer attf å en bra vecka !
Dagen fundering : Kommer jag ta det lugnt i jul som jag lovat mig själv :-)

1 kommentar:

Sticklingen sa...

Åh vad fint! Alla borde ha en grodkung-tomte tror jag. Vi har det bra trots mörkret. Tur att det är säsong för levande ljus! Efter nyår hoppas jag ha tid och ork att dyka upp någon måndag. Ha det gott!
/Johanna