söndag 28 december 2008

Ibland blir det inte som man har tänkt



Nä , så är det. Jag sitter här och bloggar , men det var tänkt att jag och min familj skulle vara nere hos mina föräldrar i Västergötland och tillsammans med dem fira in det nya året. Men det blev skrällhosta och hög feber på lilla dottern och maken. Dom mår inte alls bra, så det är mycket osäkert om vi åker över huvudtaget. DVD´n går varm och jag står för "markservicen". ( En och annan maska stickas ju om man nu ska se på situationen från den ljusa sidan)

Min Icarussjal har "bara" 7 varv kvar , men det är låååånga varv. Är nog uppe i ca 350 m / varv......puuuhh!
Tyvärr så har det dykt upp ett annat litet problem. Mina grågröna ärmar börjar bli klara ( och det är ju bra ,men det blir inte bra med den gröna tröjan som jag tänkte använda.....har provat men färgerna funkar inte ihop... ingen harmoni alls .... suck jag får väl sätta ut en platsannons.

"Ensamma ärmar söker tröja att sitta i "..........hmmm
Dagens fundering : Ska jag sticka en tröja eller ska jag sy i vadmall igen? För tillfället lutar det nog åt att jag stickar.
PS. Såg ni Pelle Svanslös och Maja Gräddnos vid Uppsala slott? Ds.

5 kommentarer:

Jefa sa...

Tråkigt att höra att det är er tur att vara sjuka på semestern... Mår själv mycke bättre och ska på återbesök i morgon. Hoppas att ni kryar på er och får lite riktig ledighet oxå! Vi ses på fredag - Gott Nytt År!
//Jennie

Åsa i Skuttunge sa...

Det var inte roligt! Du som hade sett fram emot en stunds ledighet där nere i väster. Hmm inte bra med ärmar på vift heller men...man vet aldrig kommer tid kommer råd!

Sussry sa...

Typiskt med dessa baciller! Har dem i släptåg härhemma också.

Vilka snygga ärmar, Ser med spänning framemot att få se vad de hamnar på.

Pelle och Maja???? Vad då???

Gott nytt år

Samtal från min trädgård sa...

Vilken vacker julkula! Tänk om man hade en sådan! Snygga ärmer var det också.

ylva sa...

Jo "sussry" som Uppsalabo blir man påmind om Gösta Knutssons Pelle Svanslös lite överallt... om man tittar närmare på min julkula så ser man en svart katt utan svans som sitter tätt intill sin Maja Gräddnos....
Tack för snälla kommentar!