söndag 4 januari 2009

Nytt År !

Jaa, nu känns det som det har flutit mycket vatten under broarna på Fyrisån igen.... Hur som helst Gott Nytt ! Hoppas att det blir ett härligt och inspirerande år! Satt och lyssnade på nyhetsmorgon på nyårsdagen , där kom man fram till att det var så elegant med nian på slutet ( 2009) så det beslutades om att det skulle bli ett "elegant år i år " Det skulle jag vilja skriva under på.....Ett elegant år........ har tittat runt i bloggvärlden där man vill ha mer "lyxstickning" på det nya året , låter bra tycker jag . Härliga lyxiga garner med härligt eleganta stickor !



Sackboy blev klar och leveread till kusinen i Göteborg . Jag tror att det föll i god jord.... det är inte alltid lätt att uppfatta vad en 8 åring tycker .......
Bilden tagen från JärboGarn
Idag ställde JEFA ut sina smycken för första gången på en mässa här i stan .Tyvärr så var det inte så många besökande men man blir nog en erfarenhet rikare till nästa gång kanske. Mässan hade betoning på fest och bröllop , man skulle kanske "nischa" sig och sticka brudklänningar som den här ? ( man får tänka bort den i min smak vansinnigt fula brudkronan!) den ser ju ut som en degbunke.

1 kommentar:

Karins fotoblogg sa...

Hej Ylva! Så cool Sackboy är! Brudklänningen var verkligen läcker. Håller dock med om att kronan såg rätt fel ut! Men om den hade varit hälften så stor kanske den hade funkat!
Jag vill som sagt köpa grå/svarta "muddar" av dig. Har du lust att göra det så vore det kul! Jennie sa att du var lite sugen på löv-canvasen om den fanns kvar. Det gör den :) Den blir din för 350 kr om du fortfarande är sugen!
Hör av dig!
Ha det gott!