måndag 2 mars 2009

Utmaningar och utmärkelser

Jag har inte varit inne på några dagar pga att jag har målat om min yngsta dotters rum.Bild saknas då datorn inte vill ta emot mina bilder ur kameran Suck ! Nu är det klart i allafall och det
blev jättebra . Hur jag vet ? det kändes på dotterns kram som jag fick .......


För en tid sedan fick jag en utmärkelse av" samtal från min trädgård". Tack så mycket , det är kul att träffa alla själar därute och byta någon erfarenhet då och då, precis in sin egen takt.Jag tänkte skicka min utmärkelse vidare till en tjej som jag tycker om att besöka MAMMA P HANDARBETAR. Hon verkar kunna balansera perfekt mellan tradition och det moderna /användbara. Jag är mycket imponerad av hennes broderier. Tittar man längre bak i tiden (augusti ) finns ett roligt projekt med kurbitsmålning i stort format.

Sedan har jag även fått en utmaning av The willow Fairy
8 st sanningar/vanor /ovanor ska avhandlas... hmmm ....ungefär så här:

1. Jag älskar kaffe och te (med betoning på kaffe,) skulle kunna sträcka mig till att säga att jag är beroende.
2.Jag säger ja lite väl ofta,kanske inte bra i det långa loppet......skulle kunna klassas som konflikträdd emellanåt.
3. Jag måste få sova ut en gång i veckan iaf.
4. Nagelbitare ( suck ) längtar efter fina hela naglar med fransk manikyr
5.Duschar alltid på kvällen jag fryser så på morgonen
6.Godisråtta ( jajamensan)
7.Tycker om mode och kläder
8. Avbryter när andra pratar då jag blir entusiastisk och engagerad.

Ja det var en liten skymt av vad jag är för en .....

2 kommentarer:

handarbetaren sa...

vilka fina ord! tack så mycket :)

Samtal från min trädgård sa...

Intressant att läsa, så man får ett intryck om dig.