tisdag 23 juni 2009

Icarus får "solstänk"



Jag har länge tänkt att jag ska testa att sticka in pärlor under arbetets gång , alltså inte trä upp alla pärlor som behövspå garnet innan man börjar att sticka utan att man stickar in denm med hjälp av en liten , liten virknål. Idag har jag provat detta och det var inte alls så dumt. Lite bökigt och knöligt är det ju för man får inte samma flyt i stickningen, men det blir fint tycker jag .
Det är faktiskt nå´t annat som är lite anorlunda . Garnet jag använder är inte mitt finaste , utan ett sockgarn med 75 % ull och 25 % "plast" i . Man kan ju fundera på om det är värt att lägga så många timmar på en sjal när råvaran inte är den bästa men jag kom fram till att det var ett bra tillfälle att öva på pärlor och jag tycker att den inte blir så dum i alla fall.

2 kommentarer:

Lina sa...

Kul att prova något nytt! Pärlor och lite glamm kan ju verkligen piffa till. Det ser fint ut tycker jag. Visst är det roligast med "riktiga" material, men man får ju inte bli för snobbig:)
/Lina

Åsa i Skuttunge sa...

Snyggt jobbat!