söndag 12 juli 2009

Grönt är skönt



Jag har haft en underbar förmiddag! 2005 var jag på en kurs över dagen i Österbybruk och lärde mig att binda kransar av gräs. Huset fylldes med kransar den sommaren, men sedan blev det inte så mycket mer. Varje år när gräset har börjat komma så har jag tänkt att " I år ska jag binda fina kransar " men det har i alla fall inte blivit av. Igår hände det! jag gick ut och plockade gräs och lavendel i rabatten sedan fick de ligga till sig under natten.
Kronan fick ett fint band som jag köpte på syfestivalen i våras.

Nu har jag en härlig doftande krona som får hälsa välkommen på vår farstubro = Lycka :-)
Boken "Grönt är skönt " har givits ut av Tidskriften Hemslöjden. Den är full med härliga inspirerande bilder , fakta och instruktioner.
Men man klarar sig långt med sin egna fantasi och alla fantastiska grässtrån !

1 kommentar:

Åsa i Skuttunge sa...

Så perfekt! Jag älskar de där gräskronorna - tyvärr blir det inte en så bra kombination med min pollenallergiske make....
Banden var ju verkligen pricken över i!