tisdag 21 juli 2009

Lite ångest och lite vemod

Jaa, nu börjar det dra ihop sig till att semestern är slut. Det känns alltid lite tråkigt tycker jag, när man närmar sig sista veckan .MEN man ska inte hänga läpp. Man får minnas härliga sovmornar mycket pyssel och mycket sticka vad kan man mer begära?

Det blev lite tyg över från strykbrädan så det blev en liten väska till mina stickningar.

För ett bra tag sedan så började jag på dessa sockar. De är stickade i egenhändigt spunnet garn av hundfiber. Hunden som bidragit är en sk. "tollare" (Novia scott duck tolling retriever) de ser ut så här
I veckan när vi var hemma och hälsade på i Västergötland så överlämnades dessa till min pappa. Nu behöver han inte frysa om sina fötter! det sägs att hundfibrer är 7 ggr varmare än ull !
Det var inte helt lätt att spinna ,väldigt luddigt . Påminner om Angorakanin. Säkert inte så slitstarkt heller utan pappa får nog använda dem som sängsockar i vinter

Jag måste bara få visa min Rosenpelargon. Hon har 8 år på nacken och är en stickling från en ännu äldre pelargon som fanns på sjukhuset där jag jobbar. Hon blommar alltid lika fint och länge.


Det är som Phil Collins sjunger : "Do think twise . It´s just another day for you and me in paradise."
Man har det bra ! Även om jobbet börjar på måndag.....

2 kommentarer:

Åsa i Skuttunge sa...

Det kommer många fina höstdagar med klar luft, svampplockning och vackra löv! Vi kanske skulle få ändan ur vagnen med den där svampfärgnings exkursionen till hösten?
Jag försöker bara pigga upp dig!:)
Syns på söndag!

LenaL sa...

Wow, så häftiga sockar! De ser verkligen varma och goa ut.

Ha det så jättegott!