fredag 24 juli 2009

Nu känns det bättre .....



Shaun och jag har tvättat ull. Vi förbereder oss för en liten utflykt på söndag då vi ska träffas några stycken och karda ull tillsammans. Det blir så mycket roligare då :-)
Jag blev mycket nöjd med ulltvätten ,lockarna blev blanka och mjuka. Men de blev inte helt vita. Jag tror att jag har varit för slarvig med att låta otvättad ull ligga för länge. Det går helt enkelt inte att tvätta rent.
Dagens fundering : Undrar hur hög luftfuktigheten är ? Borde vara förbjudet att behöva städa och byta lakan i sängarna då............

2 kommentarer:

Åsa i Skuttunge sa...

Ser bra ut - väl förberedd!

Samtal från min trädgård sa...

Hoppas att du har haft en bra dag, verker så mysigt med egen ull, men det får bli ett senare projekt. Och vilken semester du har haft, har varit där en gång och där var väldigt vackert.