söndag 13 december 2009

Leveransklar!



Fick en beställning för ett tag sedan. "J" ska få en bebis till våren och hon har funderat ut att det skulle vara praktiskt med en poncho när man ammar. Här är resultatet . Jag skulle kunna tänka mig att ha en jag också även om jag inte har någon liten "kotte" att ge mat till. Mönstret är eget. Jag utgick från två rektanglar som jag satte ihop. Sedan virkade jag runt halsringning och kant med rött garn. Krumelurerna är broderade med kedjestygn. Jag tror att den kommer vara perfekt för sitt syfte då den blev mjuk och go och inte så tjock ( minns att man blev varm! när man ammade)
Garn : Drops Alpacka
Stickor: 5 mm

5 kommentarer:

Sunna sa...

Åhh så snygg, en sån vill jag verkligen ha också

Jefa sa...

Tack söta Ylva!
Jag hade den på mig hela kvällen igår - mycket mjuk och skön och framför allt snygg!
//Jennie

görel sa...

Jättesnygg! Och praktisk, en sån skulle jag ha haft när jag fick mitt första barn, sonen som föddes två dagar före julafton!

Samtal från min trädgård sa...

Väldigt snygg!

stickresan sa...

Snyggt Ylva!!