söndag 25 april 2010

Det blev ett par röda !


Tänk att man kan bli så barnsligt förtjust över ett par röda träskor! Åhh vad jag bara gillar ! Köptes här av en mycket trevlig skomakare vid namn Marcus.
Så här års när det börjar bli vår ,väcks mitt intresse för väskor. Hittade den här väskan och kunde inte motstå den även om stilen kanske inte är min. Den passar nog min syster bättre ... vi får väl se om hon vill ha den.
Mönstret snubblade jag över hos "WritingMum" .



För att göra väskan lite mer "ombonad ", fick den ett foder . Det blev över lite garn som fick bli ett litet tillhörande fodral. Sedan slaktade jag en nyckelhållare och virkade ett band som sitter fast i väskan ( alltid bra att veta var nycklarna är)
Garn: Drops Cotton Light 200 gr( som de har lite rabatt på just nu) Passade väldigt bra att virka i tyckte jag.
Virknål :storlek 3,5

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Nu är det vår! Handlade mig ett par svarta i lack för ett par veckor sedan, som jag skal stoltsera med så småningom.
Väskan var läcker, så kolla mönstret.

Sunna sa...

10 poäng av 10 möjliga

ylva sa...

:-)