onsdag 21 april 2010

Oanade höjder av nördighet?


För en månad sedan så kom ett mail från Knutby Kulturförening om att det skulle hända grejer i Knutby!
Hon skulle komma dit och ha en lite workshop. Yes! tänkte jag ,dit måste man ju bara åka. (Det verkade en hel del andra också tänka )Vi var lite drygt 60 personer som samlades i en bygdegård i Knutby på måndagkvällen. Rätt var det var så stod hon där, "Stick-ikonen"
Britt-Marie Christoffersson ! På ett mycket avslappnat och mysigt sätt berättade hon vad hon hade gjort i stickningens tecken, Färg var mycket viktigt ,kanske mer än kvalitén på garnet faktiskt.

Glada miner gott fika och provlappar !


Visst är det coooooolt!!!
Dagens fundering: Nu har jag väl ändå kvalat in som en riktig sticknörd! ....and I´m proud of it!
Tjingeling!

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Dit ville vi också åka, men fick veta kvällen före att man skulle ha anmält sig, inte stod det någonting om det i det mail som vi fick som inbjudan. Lite tråkigt! Men kul att få se lite bilder ifrån tillställningen.

ylva sa...

Vad tråkigt,jag tror att man inte hade väntat sig så många så anmälan kom till senare.....

Sunna sa...

absolut att du har kvalat, hade jag bott i närheten hade jag knipit en plats också