torsdag 11 november 2010

En titel två böcker


Efter att jag ägnat mig åt att brodera en hel dag fick jag mersmak! Betsällde två fantastiskt fina böcker på Adlibris dagen därpå.
Den ena hade jag förmånen att bläddra i på kursen ( den svarta ) den är skriven av Ingrid Eggimann-Jonsson och den andra är rykande färsk från Hemslöjdens förlag och Skånes hemslöjdsförbund ( fick tips om den från "nål och tråd" )
Båda böckerna är underbara att bläddra i med sina tjocka "glassiga" papper och en massa fina inspirerande bilder.
Får se om jag kan åstadkomma några frodiga , svulstiga yllebroderier .....om inte så kan man ju alltid fantisera om det !

2 kommentarer:

Sunna sa...

det är något jag tjuvtittat lite på också, verkar de bra?

ylva sa...

jag tycker nog den "svarta" boken den av Ingrid Eggiman-Jonsson ger mer tips och handfasta råd medan den nya är en historisk odysee´