söndag 14 november 2010

Glada vintage vantar !


Mönster : "Betsy" av Linn M. Eng, finns att köpa på Ravelry, men jag provade att sticka på fri hand efter bilden som finns. Funkade ganska bra men jag var tvungen att filta vantarna så att de blev lite mindre. Jag hade 50 maskor runt om.
Garn : "Left overs" i form av Tove 2 trådigt från Sandnesgarn och lite blått Morjärvsgarn
Stickor : 3 mm

Dagens "filmis": Rita Hayworth (Margarita Carmen Cansino) Född:17 okt. 1918 i Brooklyn, New York. Död: 14 maj 1987
Amerikansk skådespelerska och dansare, mest känd på 1940-talet som filmstjärna och den tidens största sexsymbol med smeknamnet "Kärleksgudinnan" Hennes mest kända filmroll var Gilda i filmen med samma namn från 1946.

6 kommentarer:

Emmy sa...

Helt ljuvliga! Jag älskar prickar :)

Johanne sa...

Så söta!

Knitgirl sa...

De vantene var så fine!!! Jeg fikk lyst til å lage makne:-)

Tant K sa...

Här kommer en länk till restgarnssjalarna jag hade med mig(FA - 116)

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=120&d_id=19&lang=se

Samtal från min trädgård sa...

Där är lite bling-bling över dem med rosetten, gillar dem!

emma sa...

Jättefina :) riktigt gladvantar!