måndag 20 december 2010

Granen står så grön å grann ......


Hantverkskafét avlöpte väl och nu är även granen fixad ! Vi har det så fantastiskt att vi kan gå ut i skogen och hämta en. En mysig tradition även om granen verkar vara stickig :-) Än så länge väntar den i garaget men om någon dag så får den komma in och bli fin.


På DoReDo fronten har jag virkat en kant på tröjan med "Visjö" från Östergötlands Ullspinneri med virknål nr 2 (Boye)
För att få en snygg struktur så ha jag virkat från rätsidan med nedtag i bakre maskbågen. När varvet är slut tas garnet av och så början man om från början igen. Det blir lite fler trådar att fästa men det är det värt! I bak har jag figursytt lite och stickat en liten slejf . Knappar saknas och jag är inte riktigt på det klara hur det ska se ut i fram.... Fortsättning följer.

Till sist kunde jag inte låta bli att delge er dessa små rader. Stora dottern har just avslutat prao på vårt legendariska café Ofvandalhs här i Uppsala. Som avslutning får man göra en tårta.
Vilket var uppskattat av övriga familjen !

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Den koftan kommer att bli dösnygg! Visst är det roligt med praktik, här är det snart gymnasieval för en, så vi räknar poäng och kollar på skolor, pyh....

Assi sa...

Vilken fin tröja!! Jag vill också önska dig en God Jul!
Assi

Anna sa...

Så fint det blev!!