onsdag 15 december 2010

DoReDo




Ikväll så ska jag stå och sälja lite småstickat på ett Hantverkscafé i Björklinge. Många pulsvärmare har det blivit så nu kände jag mig lite mätt på det. Istället så ägnar jag mig åt lite "DoReDo" här hemma. Hittade nämligen en gammal tröja som köptes på Indiska för en herrans massa år sedan ( läs 15 år sedan) Jag har inte kunnat kasta den för jag tycker om den men jag glömmer alltid bort att ha den ? (Make sense doesn´t it !!!!) Hur som helst det är 100 % shetlandsull och ett traditionellt mönster men nu ska den piffas till och få ett annat utseende.
I måndags så hade vi stickcafé på vårt vanliga fik. Då stod hon bara där , Lucia alltså ! med Tomtemor i kreativ mössa, som följeslagare. Tack K och A för ett kort men härligt lussefirande. man blir glad ända in i hjärteroten.

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Kul med återvinning, spar också allt, kan bli något annat i framtiden.

AttenKattenNoa sa...

Vissa saker skulle jag aldrig ha slängt, haha! Vad mycket kul man kan göra... Såg dina fina muddar i äldre inlägg, så himla fina, jag blev allt lite kär i allihopa:-)

Karins fotoblogg sa...

Hej Ylva!
Ville bara säga att jag blev så OTROLIGT imponerad av dina konstverk! Jag kan tänka mig precis allt :)

Roligt var det att ses också!

Ha det gott
//Karin