fredag 4 februari 2011

Dom blev lite annorlunda



Att brodera är jätteroligt! Så kallat fritt broderi tar dig till oväntade färgval och form. Jag är faktiskt riktigt nöjd, och det gav mersmak . Jag har redan börjat med ett nytt projekt.
Tänkte tipsa om denna smarta penna "White marker" av märket Clover som jag fick tips om här .
Det underlättar när man ska få dit sitt mönster på vadmall. Jag hittade min på Quiktbiten här i Uppsala , men den finns säkert i välsorterade affärer eller på nätet.
Tack för alla snälla kommentarer jag fått på sistone. Det är alltid kul att få dem och får mitt hantverkshjärtat att glöda :-)

4 kommentarer:

Blenda sa...

Vad fina de blev!

"På Tvären" är jätterolig att sticka, och passar perfekt framför TV:n, lite så där halvengagerat.

Vad gäller Pippi, så har jag bara en kvar av de beställda... Men den får baske mig vänta lite, måste göra något annat ett tag! :-) De är inte så roliga att sticka, men det är roligt att ge bort dem!

Hoppas du får en bra helg!
/Blenda

Smycka sa...

Jättefina! Urläckra! =o)

4U2 sa...

Snygga, åh ... ännu en sak jag vill lära mig! (ler)

Pysselfarmor sa...

Uj uj vilka snygga muddar du gör!