söndag 1 september 2013

Höstmarknad på Ulva Kvarn

Idag sken solen , så jag tog mig till den årliga höstmarknden ute vid Ulva . Många vackra saker att titta på och sukta efter. Go'fika vid kvarnen med vattnet forsande precis bredvid . En härlig söndag och avslutning på helgen. Köpte jag nåt? Ja ett halsband och örhängen av Marianne Westmans Mon Amie. Jag hade gjort tabben att inte ta ut kontanter men jag fick handla på "krita" !! Fantastiskt att få det förtroendet .
                                   

                                                  
                                         
Personlig halmbock inte sant?
                                           
designern Gunilla Ericsson med sitt företag KAIPA vadmaljackor  med återbrukade broderier. Det är så man nästan dånar!!!!

2 kommentarer:

Zoo keeper sa...

MEn åh vad mycket fint! Alltså, jag missar alltid Ulva höstmarknad! Morr! Ses vi på jobbet imorgon? Har nen påse till dig! :-)))

Pysselfarmor sa...

Ja de där jackorna är så himla vackra!

Jag hade nog uttryckt mig litet klumpigt om garnet i de gröna sockorna......det är inte växtfärgat garn utan garn från Estland. Jag skrev att jag kom på att jag måste sticka sockor i växtfärgat garn till grannen i norr.