måndag 18 november 2013

Jag piffade upp min Kappa

Min nya kappa är Ankäggs-blå (bara en sån sak) Jag föll för färgen och tänkte att här ska jag bryta min trend att för det mesta välja svart,grått eller mörkblått. Måste erkänna att jag är mycket nöjd med valet men  åt själva sömnaden kunde man lämna en del övrigt att önska. Jag har fållat om hela kappan då den var väldigt bubblig ,den förstörde helhetsintrycket . Sen var det, det här med hakarna...det satt tre hakar som man skulle stänga kappan med , problemet var bara det att dom var helt fel placerade för det första , och för de andra funkade de inte så bra. Jag bytte helt enkelt ut dom mot tryckknappar, men jag kan tycka att det ser lite tråkigt ut när man har kappan uppknäppt så jag broderade lite...blev riktigt nöjd :-)





 Jag gillar att  det blev sådär lite diskret, syns men ändå inte för mycket.

9 kommentarer:

Maria sa...

Men guuud så fint! Och ankäggsblått är min favoritblå!

Pysselfarmor sa...

Supersnyggt! Smart att göra så! Jag har så dålig fantasi när jag ser kläder i butiken som jag gillar till en viss del, men kan inte få någon idé om hur jag ska kunna fixa till det.

Iréne JB sa...

Jättefint! Vilken bra idé, skulle jag aldrig kommit på.

Löpmaskan sa...

Så fint med kombinationen av blanka metallknappar och skimrande broderier. Och listigt!

Annika sa...

Oj, det måste vara de finaste tryckknappar jag sett. Helt fantastiskt vackert!

smalltownmum sa...

Men jag smäller av! Varför, varför, varför har jag aldrig lärt mig sticka och virka? Jag är grymt imponerad av det jag sett här. Har du något tips till en som vill testa något ganska enkelt men ändå användbart?

Blenda sa...

Superfint!

Och så imponerad jag är över ditt tålamod - hade nog aldrig köpt en grej som jag vet att jag måste greja med innan jag är nöjd och kan använda det! Är alldeles för lat för det. Men så har jag ju inte heller en så snygg och unik kappa heller!

Ha det gott!/Blenda

Blenda sa...

Heller och heller och heller... Var väldigt vad mycket heller det blev. ;-)

Liisa sa...

Supersnyggt!