måndag 28 april 2014

Börja om från början , börja om på nytt!


 Hela helgen har gått åt att jobba med vår rabatt framför huset.Jag har nästan inte stickat en maska på flera dagar ! å andra sidan har vädret varit underbart så även om ryggen har värkt av alla tunga spadtag så har det varit härligt. Vi flyttade till vårt hus för 14 år sedan och rabatten var väl fin i några år men sen tog vissa växter över som tex. den förhatliga knölklockan! Hur som helst så bestämde vi oss för att göra en omstart.
                                                       Före                                        Efter
 Tyvärr fick jag offra mina kungsängsliljor , men jag ska skaffa nya :-) 
 Min studentska har fått ett face och Salvia är en kandidat till rabatten 
 Semele nr 2 växer sakta dels för att jag är ute i rabatten och gräver och dels pga av garnet ! Hade lite Drops Baby Merino hemma . Det är ju supersoft och även superwash vilket gör att det liksom "slurpar ihop" sig . Få se hur långt jag kommer med garnet jag har...


3 kommentarer:

englundskan sa...

Jag är inte rasist men… DÖD åt knölklockan! Dessutom har det åbäket flyttat ihop med pionen och den vill jag ha kvar men jag tror jag får göra som du och gräva upp alltihop och bada ren pionrötterna, går det tro?

Blenda sa...

Oj, vilka snygga rabatter... Du skulle gråta om du såg mina! MEN! Jag har också grejat i trädgården i helgen, bland annat har jag köpt och planterat mig ett plommonträd! Är barnsligt glad över det!

För övrigt ser jag nu ut som ett frågetecken - "slurpat sig"??? Har flera mycket underliga bilder i huvudet av vad det kan vara... :-)

Och TACK för din snälla kommentar om det virkade linnet!

Ha det gott!

Pysselfarmor sa...

Knölklockan ska man ta direkt när den visar sig. Gräva upp varenda liten rotbit! Den kväver allt som finns där under jorden.

Den sjalen blir superfin!