torsdag 24 juli 2014

I love Hjo

Jag är söderöver med familjen och hälsar på mor o far o Skövde. Idag tog vi oss en tur till Hjo, den lilla staden vid Vätterns strand. Det är en härligt somrig stad som varit semesterort sedan länge. Sekelskifteshusen ligger fint i rad när man vandrar i Stadsparken. Hjo var en vattenkuranstalt i slutet på 1800-talet. Badhytterna ligger  så fint vid stranden.
Det finns gott om konst och hantverk men värmen gjorde att vi inte orkade så mycket och min stickning fick ligga kvar i väskan...

1 kommentar:

Blenda sa...

Så fint det ser ut! Ibland jobbar jag i Skövde och en av kollegorna där bor i Hjo. Hon säger att jag borde besöka Hjo för det är fint, och nu ser jag att hon har rätt!

Mitt sticke fick inte ens ligga kvar i väskan, pga värmen! Men jag klagar inte, jag har semester och kan ligga i skuggan och sippa på något kallt hela dagarna om det är så! B-) På tal om det så måste jag nog gå och koka citronlemonad...