onsdag 9 juli 2014

Utflykt till Dalhalla

I Lördags efter att jag jobbat mitt pass på dialysen så blåste hela familjen upp till Rättvik och Dalhalla .Vårt mål var Chess in consert . Äldsta dottern hade fixat en härlig sallad som vi åt på vägen upp. 
Det var första gången för båda döttrarna att besöka Dalhalla och de blev inte besvikna. det är maffigt att komma dit och gå ner till själva scenen





 När konserten började så var det fullsatt,en helt fantastisk kväll! Jag hade sett framför mig oss sittande med vantar och regnkläder i ösregn men istället bjöds vi på en varm underbar kväll, och helt suveräna framträdanden !!!!det kommer att bli ett fint minne :-)
 Koftan jag har börjat sticka på var perfekt bilstickning ,så jag kom en bra bit. Mönstret är Drops 116-9 som jag har stickat en gång redan. Den har varit väldigt användbar så nu tänkte jag göra den något längre än den förra , plus att ärmarna även de ska bli längre,  antingen trekvart eller hellånga ,  det vet jag inte ännu .

2 kommentarer:

EvaL8 sa...

Vilken tur med vädret. När jag såg Chesskonsert var det ösregn i gropen i Leksand. Ha det så bra i Dalarna.

englundskan sa...

Visst är det ett fantastiskt ställe.
En gång när jag var där på konsert så var det en fågel som flög tvärs över gropen, fram och tillbaka hela kvällen och sjöng entonigt tyttyyy tyttyyy… och det hördes väldigt bra. Så kan det gå när man har konsert i naturen.
Och en gång har jag faktiskt stått på scenen och spelat fiol, men vi var många som spelade då, tack och lov.