söndag 13 juli 2014

Snart klar med första ärmen

Ja , nu är första ärmen snart klar. Jag bestämde mig för trekvartsärm.Det är ganska lustigt det där med färger och hur de funkar ihop.Jag  köpte ett nystan som jag tyckte var gult men när jag började sticka tillsammans med det grå så gick det åt limegrönt. Rotade i garnkorgen och hittade mitt tvåtrådiga Kampes garn som är riktigt ordentligt gult ! Det funkade bättre.I helgen har vi haft långväga gäster från Nya Zeeland.Vi har inte setts på 8  år , så det var ett kärt återseende. Det är så häftigt att man med somliga personer bara kan plocka upp tråden och fortsätta där vi slutade för 8 år sedan ! det är bara våra barn som avslöjar att det gått några år .....nåväl några rynkor och gråa hårstrån också :-) 


2 kommentarer:

Blenda sa...

Det där att man med vissa personer bara fortsätter där man skildes åt, ibland tanker jag att det också beror på att man bor långt bort från varandra. Min mans släktingar kommer delvis från andra sidan landet, så när vi träffar dem så blir det alltid övernattning och mycket mer intensivt. Och jag tycker nog att vi eg har en "närmare" relation med de släktingarna, än med dem som bor närmare... :-)

Tycker att det är himla fint med vitt, grått och gult! Blir nog kanonbra det där, koftan är ju jättefin också (kollade dropsmönstret).

Pysselfarmor sa...

Så snyggt med grått och gult tillsammans. Ja när det är det där med "klicket" som behövs även med vänner ;-)