onsdag 11 februari 2015

Ökning i hönsgården och flera minnen



Ännu en höna har blivit till hon blev lite nättare än min förra...


Nu räcker det med hönor på ett tag tror jag :-) 


Jag har återigen varit nere i Västergötland och hälsat på Mor o Far och det är fortfarande så att vi hittar minnen från  min Mosters o Morbrors lägenhet. Min Morfar blev över 100 år  han föddes i Västergötland 1898 vid midsommar och dog 1998 i Augusti .Det är han som står längst till vänster på bilden. Jag gissar att han är ungefär 20 år  och tiden är väl runt 1920. Man har precis byggt klart ladugården och berättelsen säger att kalkstenen i grunden är  från kalkstensbrottet som låg på ägorna.
Bredvid min morfar står hans äldre bror Mårten och föräldrarna Per och Sofia


Min morfar blev tyvärr änkling tidigt och slutade med jordbruket, Flyttade in till stan och arbetade på Volvo Penta till sin pension. Den här bilden är tagen på 60-talet strax innan han pensionerade sig.
Min Morfar var världens snällaste och hette Erik Adolf Persson

Inga kommentarer: