onsdag 18 augusti 2010

Teater och stickkramp!!

I helgen var jag på en historisk utomhusteater . Fantastikt och häftigt! "Slaget om Gestilren" Vi som publik var med och formade/ deltog i de olika scenerna som utspelade sig runt om i skogen .Uppfinningsrikedomen var stor, som tex. när solen gick upp över berget.

Ser ni hur strålarna letar sig fram över berget och avslutas med en liten "extra stråle" med små klockor i händerna som de pinglade med så fint . Genialiskt och väldigt effektfullt! Man hade lagt ned stor möda på att skapa rätt atmosfär och tidsenliga kläder. Kul!
Nu till en mer "allvarligare " sak. Jag tror att jag har drabbats av stickkramp! Jag har liksom inte lust ( vilket känns väldigt ovant ) Gick till tygaffären häromdagen och köpte lite knappar och ett band .... då kändes det lite bättre igen.

Visst är de fina!
Dagens fundering : Hur länge håller sådant här i sig ? Kan inspiration också ta semester? Ska man göra nå´t åt det eller bara vänta ut det ?

4 kommentarer:

Sunna sa...

Jag lovar, den kommer tillbaka, bara ta det lugnt

Samtal från min trädgård sa...

Jag säger också att den kommer åter! I bland har man bara inte lust, inte riktigt tid eller kommer sig inte riktigt för fast skåpet bågnar av garn, men det är bara att vänta.
Vackra knappar var det i övrigt.

Liisa sa...

Det kommer nog tillbaka, gör nåt annat ett tag tills du känner för det igen!

silveropulver sa...

Tror sticklusten kommer smygande nu när hösten är på gång. Ingen anledning till oro säger jag!