tisdag 8 februari 2011

Kan man göra för många vantar?




NÄE, Det kan man inte! Och snön ser ju ut att ligga kvar ett tag till.
Det här var ett bra sätt att få brodera många olika motiv, och få prova pål ite olika färger och former.En blomma per kväll ungefär. Inspirationen hittade jag i dessa fina böcker .
Vantarna är virkade i Drops Alaska med fasta maskor (och lösa funderingar)
Virknål 3,5 mm
Mönster : Vargavinter från "Pyssel och Knåp"
Blommorna är broderade på vadmal med DMC garn , lite alpackagarn, lin ...ja det som jag tyckte passade.

21 kommentarer:

Blenda sa...

Jättefina!!! :-)

/Blenda

Johanne sa...

Men man kan ju aldrig ha för många vantar. Inte så här vackra i alla fall. De är helt fantastiska!

Anonym sa...

Fantastiskt vackra broderier.
Ha en bra dag
Margit(maxelonia)

Emmy sa...

Klart man inte kan få för många vantar.
Du vet redan att jag tycker dina vantar är fantastiska, men det tål att sägas igen :)

Asplund sa...

Oslagbara! Ja, du vet redan hur mycket jag beundrar dem - och dig!

Knitting-twitter sa...

they really look fantastic!!!!

ylva sa...

Nu rodnar jag lite......Tack snälla alla för fina kommentarer

torirot sa...

Utrolig flotte!

Marika sa...

Man kan absolut inte få för många vantar... och de här är ju så fina så man blir yr i huvudet!

Anonym sa...

Vantar är praktiska å dina är ju dessutom fantastiskt fina :-)

Anonym sa...

Hello I came here from Asplund Knit's blog - those are gorgeous mittens!!!

Anna sa...

Vilka fina vantar, och vilken inspirerande blogg! Här tittar jag in igen :)

Madam Munch sa...

Hvor er det en fin blog du har. Den må jeg kikkenærmere på, har meldt mig som fast læser.
Glæder mig til bekendtskabet.
Bodil Danmark

Anonym sa...

Himlars anåda vilka SNYGGA vantar!!! *gapar av mållös beundran* /Sofia

görel sa...

Otroligt fina! Du är så otroligt duktig!

Pinneguri sa...

Veldig vakre!

min-design-strikk sa...

fantastisk flotte!!

Samtal från min trädgård sa...

Tjusigt, tjusigt...som alltid!

Pysselfarmor sa...

Jätteläckert!

Anna sa...

Snygga, vad duktig du är på att brodera! jag håller på och lär mig!

Madeleine sa...

Wow! Ljuvliga!